söndag 23 januari 2011

Ont, ont, ont!

I tisdags när vi hade tävlingar så gick första tävlingen ut på att bocka av så många uppdrag som möjligt, då en var att hämta två råa ägg och sedan svälja dom. Eftersom ingen i mitt lag bor på i skolans område så fick jag då äran att knacka på hos folk och be om två ägg.. Turen var på min sida, då jag bara behövde fråga hos en kille. Dock sa han att dom var kanske lite gamla.. Hmm kul, när någon av oss skulle svälja dom sen. Vi delade av uppgiften och jag svalde de ena ägget. Och faktiskt så trodde jag att det skulle vara värre än vad det var, men det sjukt äkligaste var efteråt med koncistensen i munnen, kändes som jag hade en hinna av gummi.. I alla fall så fick jag locka fram ett tuggummi för att få bort koncistensen. Som lyckades, men där avblev jag påmind igen om varför jag aldrig tuggar tuggummi, givetvis så BITER jag mig på insida kind 2 gånger och där efter har jag typ inte kunnat äta eller borsta tänderna som sitter längst in så noggrant. Varit glad om jag snuddat tanden längst bak.
Men så idag när jag lagade köttfärsås och spagetti så tänkte jag att jag inte ska ha maten så stark. Så i början vid måltiden så gick det utmärkt och tänkte skriva i detta inlägg att jag har veckans lyckade mat för min del, men så klart inte. Jag fick ju lika ont i munnen som vanligt och hoppas att detta går över inom snar framtid, annars blir det rådgivning på apoteket!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar