torsdag 16 december 2010

dag 01 - Presentera mig själv!

Så här skulle jag vilja presentera mig:
I Eksjö bor jag nu mera, men allt började i Stockholm där jag föddes den 16 Februari klockan 07.55 i början av 90-talet. Dock minns jag inget från mitt Stockholms-liv eftersom jag bodde där i 1 år. Sen dess har jag bott i Småland, men största del i Huskvarna. Under gymnasiet flyttade jag hemifrån till min kille och vi  hamnade senare i Nässjö tills i våras då vi flyttade till Eksjö.

När bugg- och jitterbuggmusik setts igång blir jag tokig. Älskar verkligen vara ute och dansa, få ha kjol eller klänning som blir jättestor när man snurrar, det är bara SÅ Erica!
Jag har dansat sedan jag var ca. 14 år, men något jag inte gjort än är att tävlingsdansa som vore helt underbart. Dock svårt att hitta en danspartner man trivs med.

Något som är farligt att ha framme i min närvaro är choklad, det är verkligen inget bra och ha choklad i hemmet. Även kakor är en stor del för mig, jag verkligen är förtrollad i kakor då snickerskakan är en stor favorit eller varför inte kärleksmums?!.. Om jag har bakat och hoppas på att det finns något till helgen så är det i bästa fall två - fyra kakbitar kvar! Men vad gör det? Baka är ju underbart mysigt och gott, för smeten får man inte glömma bort att slicka ur skålen!
Varför jag älskar kakor är väl för att min kära mor alltid har haft den regeln att när kanelbullarna blivit bakade så får vi äta hur många vi vill samma kväll dom gräddades. Och att så fort hon bakade så bakade hon i mängder (många i min familj) och ställde dom i frysen. Sen om det var borta några kakor från frysen så var det bara att misstänka mig.. ;)
Har faktiskt en dröm om att öppna ett eget Café i 50-60 års åldern.. Och att få slippa äta upp allt man bakat själv, men vid den åldern har väl jag börjat få barnbarn så det blir väl mycket bak till dom med!

När jag var 12 år började jag darra i mina händer. Det var jobbigt, men jag lärde mig att hanskas med det. Det kommer inte kunna botas, men kan bli värre. För att inte göra det värre dricker jag inte alkohol, eftersom alkoholen gör så att min darrning blir värre så avstår jag. Men jag är väl som vilken tonåring som hellst som vill testa och se hur vin, cider smakar. Men det har bara varit i matskedsmängd om jag velat smaka. För i små mängder få tal gånger gör inget, men att dricka 4 flaskor varje helg gör darrningen värre.

Förutom min darrning, choklad & kakfrosseri samt dansgalen som jag är så är jag utbildad undersköterska och jobbar extra på hemtjänsten i Nässjö och Eksjö. Men i höstas pluggade jag så jag har klarat matte b så jag kan söka vidare till högskolan.
Mitt mål i min karriär är att bli Barnmorska och när jag kommit dit kommer jag vara så stolt över mig själv att jag entligen är i mål! Men det är minst 4,5 år kvar tills jag är helt klar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar