måndag 20 december 2010

Dag 05 - Vad är kärlek?

Vad ska man börja? För kärlek är så stort, så för att sammanfatta ordet kärlek så börjar jag lite smått..
Hur jag än vrider och vänder på det så är kärlek en lycklig känsla. En känsla som gör att man mår bra, blir glad och lycklig. Att ha kärlek till någon/något är ofta väldigt personligt, en artist kan sprida kärlek via musik för du blir lycklig av den. Kärlek kan vara när man hjälper andra när det verkligen behövs. Eller att man offrar en dag för en annan som behöver någon som lyssnar eller bryr sig om den personen. Kärlek kan man även sprida genom beröring, en kram eller en puss. Att säga/skriva betydelsefulla sms, mejl till någon som står en nära är också att sprida kärlek. Men den som man ger och den som ger mig kärlek är man väldigt rädd om, rädd att förlora eller rädd att något ska hända. Man vill inte förlora människor som betyder mycket, gör en glad, trygg.

Så tolkar jag kärlek, men Linda tycker så HÄR om kärlek. Det var även från henne jag stal idén om att göra dessa "dagteman"!

Ett stort sett att visa kärlek är som jag har gjort denna morgonen och gått upp jättetidigt för Sixten inte ville sova, men gör det nu! Jag gör det alltså för Anders skull så han kan jobba med lite mer energi. Jag ska ju bara julbaka idag och hur mycket energi behöver man till det? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar