lördag 18 december 2010

Dag 03 - Mina föräldrar

Min föräldrar, som alla barn säger, är dom bästa.
Mina föräldrar lever inte tillsammans idag och har valt var sitt eget håll. Fast dom skildes så har dom alltid varit goda vänner och det har betytt mycket för mig och mina syskon.
Visst är det tråkigt att dom inte lever ihop, men sen vet man inte hur livet hade sett ut om dom fortfarande hade varit gifta, bättre eller sämre? Tyvärr kan man bara spekulera i det, men det är viktigt att dom lever lyckligt idag.

Min mamma heter Catharina och är 46 år. Hon har alltid tio bollar mer i luften än vad hon egentligen hinner med, fast ändå hinner hon med allt! Ja, sådan har hon alltid varit och man kommer väl aldrig får stopp på henne - vilket är bra. Hon är passvärd på friskis & svettis i Jönköping, samtidigt som hon älskar att dansa foxtrot, vals och bugg. Något hon älskar med är sin pojkvän Joakim som är lika gammal som henne. Dom har varit tillsammans i 3 år (?) och det värmer i mitt hjärta av att hon verkligen har en man som är blixt förälskad i henne och bryr sig om henne. Hon är värd detta efter alla år som har varit tuffa. 
Min mamma ser bara möjligheter. Om hon ska gå rakt fram och en gran är i vägen så går hon inte runt den, utan hon tar sig över den. Hon ger aldrig upp och är envis som en åsna för om hon kommit fram till ett hinder (granen) så ska hon banne mig klara det!

Min pappa heter Joakim och är också 46 år. Han är en väldigt snäll och omtänksam person. Han älskar att fiska, det är verkligen något han brinner för även som cyklingen. Han har bland annat cyklat vätternrundan
några gånger. Min pappa har alltid lekt med oss, som på vintern fryste han pulkabacken så det blev is och vi åkte på rumpan ner. Så smart som förälder som slipper dra med sig pulkorna. Något han alltid gjorde var att leka med oss på kalasen. Hittade alltid på lekar som gjorde att kalaset blev toppen bra! Jag har massa minnen av lekar han gjorde när vi var små, så listan kan bli lång. Bland annat en som kanske inte var så rolig för oss, men om det är skidor på tvn så kan man ju inte missa det. Dom gånger lekte vi "döda vargen". Då skulle alla barnen ligga i rummet blixtstilla tills han kom.. Men kom gjorde han inte och där låg vi.. Haha! 
Som sagt listan kan bli lång på alla lekar och det är nog det när jag minns tillbaka, hur han var med oss. Och ibland vill jag tillbaka i 4 års åldern och få leka lite till..  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar