torsdag 18 november 2010

Husmor

En dag utan måsten. Jag har lagt dammsugningen m.m. bakom mig och med en uppfostran bakom ryggen om att det ska vara rent och fint har jag svårt att koncentrera mig på något om inte det är PERFEKT i hemmet, rummet m.m. Jag får myror i bena om jag vet att det är skitigt i hallen. Men både idag och igår har jag släppt taget och det kändes skönt. Inte rört dammsugaren på två dar - SKÖNT! men för vissa är det "jaha, jag rör inte min på en vecka" och andra tvärt om.. Just nu är golvet äkligt, men jag har fått mycket annat gjort som jag inte skulle haft tid med. Sen fick jag hjälp av Anders (tack!) med kattlåde-rensningen, och halva disken (mycket disk från igår kväll).. Då satte jag mig och började sy. Fick en symaskin av morfar som var mammas gamla, som hade gått sönder. Men den är lagad nu istället för slängd och mina gardiner blev äntligen färdiga.
Jag har en mönstrad gardin och en vit gardin under den mönstrade. Och innan hade jag det bara på ena sidan, istället för båda och hade inbillat mig att det var bra så.. Men den senaste tiden har jag bara velat ha det på båda sidorna. Så istället för att köpa ny gardin (hade bara en av den mönstrade) så klippte jag i mitten och fick två! Har gjort samma sak med den vita och resultatet blev så bra! =)
Blid bevis får komma någon annan dag, kanske i morgon!?

I alla fall så gjorde jag raggmunkar idag. Första gången faktiskt! Trodde det skulle vara svårt, men nästan lättare än pannkakor.. Jag ÄLSKADE det och Anders tyckte jag kunde haft mer smak i. Men jag följde receptet och gjorde inget fel där i alla fall.. Men ska självklart komma ihåg det till nästa gång! ;)
Har även diskat andra delen av disken som Anders hade hjälpt till i. Och istället för att dammsuga på kvällen passade Anders och jag på att träna. Medans jag var på gymmet, var han och simmade. Härligt att göra något ihop men ändå inte! Vänta ni bara tills jag fått in Anders på gymmet, det ska ske men frågan är bara när?!

Idag känner jag mig som en husmor, sytt lagat riktigt god typisk mamma-mat (enligt mig i alla fall) och det är inte illa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar