fredag 19 november 2010

Ensam i en liten stad

Tänk att man ställer upp och flyttar med sin sambo där han har jobb och i detta fall är det i Eksjö, men där känner jag inga vänner. Om jag ska ta mig någonstans är de många mil bort och det kostar.. Tänk att bara gå två minuter och så är man hos vännerna. Tänk att bara ringa och fråga om dom vill komma över på kvällsfika. Men så funkar det inte i dagsläget. Om jag ska be dom komma över behövs det övernattning m.m. och det är inte alltid så kul att sova över och låta halva söndagen försvinna.. Och jag lovar jag är van, van vid att sova över på helger hos vänner för jag inte kan komma hem.

Längtar tills den tiden då jag bor i samma stad som mina vänner. Det vore underbart för ett liv utan vänner är inte kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar