torsdag 28 oktober 2010

Träning ger en härlig energi!

HAPPY!

Så härligt. Och jag är så glad, när väl man fått tillbaka energin för att träna vill man inte sluta träna. Det allra jobbigaste är ju i mitten/mot slutet av rundan när man springer och man vill bara börja gå och det är då viljan bevisas, hur stark vilja och envishet desto störrre chans att klara sig och övervinna kroppens energi. Det är inte hellre så kul att nu efter några månader uppehåll med träningen att få börja om från ruta ett. För konditionen stannar inte kvar om man inte tränar.. Men det betyder inte att jag inte kommer klara detta, och det känns som det inte är sista gången jag får börja om, men när man väl börjat om och kommer in i det blir man glad och får massa energi.

En månad då Anders var i Kina så passade jag på att träna hela den månaden och tränade på friskis & svettis 5-6 dar i veckan, och då pluggade jag även på gymnasiet och den energin och koncentrationen jag fick av träningen var enorm. Envisheten att fokusera på skolan blev starkare och det syntes på mina betyg, vet att det var första gången jag gjorde en uppsats och fick mitt första MVG. Och hur det gick till minns jag inte! ;) Men det funkade och den perioden var så bra.. 

Men en grej man inte får glömma är att träningen ska vara kul, inte ett måste utan en kul grej att göra efter jobbet/skolan. Och det är viktigt att variera sig. Så jag har funderat ett tag på vilket gym jag ska välja i här i Eksjö, men på simhallens så finns det även ett gym och om man har ett gymkort fick man tydligen simma gratis. Det vore toppen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar