lördag 9 oktober 2010

Kul igår!

Oh vad härligt vi hade det. Super god mat med fläsk ytterfilé, klyftpotats och bearnaisesås samt sallad. Efterrätt gammeldags vaniljglass med hemmagjord chokladsås (mammas!) och kex. Spelade monopol och jag vann SÅ KLART. Jag verkligen älskar monopol och ingen annan vill spela mot mig(?). Till viss del handlar det om tur, men sen handlar det om att planera. Hur man lägger upp pengarna, vilka städer/gator (har Sverigespelet då gatorna är städer) man ska köpa när man ska köpa hus och hur mycket/ofta. Ja, massa och om man inte har gator med hus på kan man inte lätt få in pengar och om då motspelaren bygger hus går alla dina pengar dit då du kommer på städerna. Antar att ni vet hur monopol fungerar, men en ska jag inte förstår är varför ingen vill spela klart spelet?! Vad då?, jag tycker ju det är jätte kul!.. Kanske för jag hade 46 miljoner och hade 12 städer med hus/hotell.. Ja, sen tillslut ägde jag alla gator.. Hur gick detta till?? haha!

Vi hade superkul i alla fall och ibland är det skönt att offra tid för andra. Som idag ska vi till Mörlunda. Anders och jag ska gå promenad och sen blir det spel, mat och plugg. Sen är det väl Speedway-gp ikväll som vi ska se (antar jag). Vad händer hos er idag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar