fredag 8 oktober 2010

Fredag!

Äntligen!!!

Så skönt att det är fredag. Har redan duschat och gjort mig klar, tagit upp tvätten och städat nere i tvättstugan. Igår när jag började tvätta var det en aning skitigare än vad det brukar. Bänkarna i tvättrummet var det massa strumpludd (såg ut så i alla fall) och plastpåsar låg här och där, och ett gäng kökshanddukar låg på bänken (kanske dom alltid funnits där, men legat på något annat ställe?!). I alla fall så har vi i detta hyreshuset (som vilket annat) att man gör i ordning efter sig, och det var dom nya grannarna som hade tvättat senast så jag sa till. Jag vill ju inte lägg min tvätt på bänken när det är skitigare än golvet, fast det är smutstvätt tycker jag det är äkligt. Men nu är det RENT! Torkade nog av bänkarna 3 gånger och skurade golvet extra noga.. Usch tänk om man måste komma ner till en tvättstuga som ser ut så varje gång efter dom? Jag struntar i hur det ser ut hemma hos dom, om dom städar en gång i månaden eller en gång i veckan, men just i tvättstugan som är allas ska man väl ändå sköta?! 
Aja, nu har jag fått skriva av mig i alla fall. Och idag är det fredag och det innebär att jag ska först ha matte lektion, sen optikern och vid 16 kommer Maria och Yvonne. Så kul att träffa tjejerna igen. Speciellt Maria som bor i Stockholmsområdet nu mera..

Nu ska jag plugga, har aningen mycket att göra på kortare tid - stressigt, men en rolig utmaning!

1 kommentar:

  1. Goddag i stugan.
    Ush för grannar som inte städar efter sig. Man undrar ju verkligen hur de har det hemma. Blääää :(

    Hihih - ja Nemo är våran vovve :)
    Undrar hur han tar det med en liten hemma snart.

    Önskar er en fin fredag iaf :)

    Må gott

    SvaraRadera