torsdag 2 september 2010

Smarta lösningar

Så skönt det var att sätta sig ner efter (sena) lunchen och ny städat hem. Det är ju ingen storstädning jag gör varje dag, men när man har husdjur så blir det så smutsigt på golvet fort och man vill bara städa undan allt och istället för att ta allt en gång i veckan (och verkligen ägna dagen åt det) så dammsugar jag hellre varje dag och skurar varannan. Blir bara en-två timmar varje dag och det hinner man med!

Nu ska jag strax börja plugga och ta med mig kallt vatten in och plugga tills A kommer hem då han handlat lite små grejer, bland annat mat som Sixten ropat efter här hemma. S kan verkligen vara hur gullig som helst, då kan man höra honom gå runt i hemmet och prata med sig själv typ. OCH jag har testat att prata på hans "språk" (jamat) och det funkade 2-3 gånger innan han tittade på mig och gav mig blicken "är-du-dum-eller?"

Sen har jag kommit på en smart uppfinning som morfar har gjort åt oss. Det var ju så varmt i sommras och vi har solen mot våra fönster hela långa dagen (alla fönster på samma sida) och jag kunde ju inte vädra hemmet och ha fönstrerna öppna hur mycket som helst eftersom F och S kunde ramla ner då.. I alla fall så gjorde morfar "nät-fönster" åt oss så vi kan ha öppet utan att någon hoppar/ramlar ut.. Men idag då så kom jag på att man kan ha det som skydd. Som ex. om vi har besök och dom har en hund med sig så kan dörren till stora rummet vara öppet och vi har nätet som hinder så djuren inte behöver bråka, plus att vi behöver inte låsa in katterna i toalettrummet, som vi gjort tidigare.
Så nu är alla välkomna till oss, med eller utan djur! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar