torsdag 12 augusti 2010

vandrande ostkaka

Denna vecka har jag tagit det lungt med bloggandet eftersom jag har varit så trött. Kanske är det för man inte kommit i säng innan tolv och måste gå upp vid halv sex på morgonen, plus att katterna stimmar och har sig och inte förrens vi går och lägger oss så stänger vi Findus utanför (övriga lägenheten förutom sovrummet!) och Sixten sover med oss, bäst så. Finns inte så mycket att stimma med när vi ligger och sover och dom har inte varandra att busa med! Man vaknar näst intill varje gång Sixten ska byta sovplats ändå, antingen biter han i fingrarna, eller slickar näsan eller biter Anders i skägget! (knäppa katt!)

Igår så var Anders ute på bilbanan (för mini-bilen) och arbetade med övriga i klubben och jag skickade ett sms och frågade om han ville köpa ostkaka och grädde och spela spel i sängen, det blev tummen upp, men så skrev jag även att det finns risk att jag somnar så väck mig inte då så sparar vi ostkakan till i morgon (idag). Så jag började läsa "Flickan som inte fick finnas" och hann läsa tre sidor innan jag började få grus i ögonen och gav upp väntan på den efterlängtade ostkakan.. Somnade vid halv nio och vaknade till vid midnatt av att Anders kom hem och INTE hade med sig någon ostkaka "blev så sent" och det stämmer ju! Ialla fall så trodde jag att jag hade försovit mig och var nära att rusa upp ur sängen, men så ser jag klockan och hade bara sovit tre timmar, alltså fem återstående! Så jag njöt, på morgonen var jag trött men kände mig utvilad och det var så härligt!

Men efter jobbet idag så blev jag trött igen som igår och sov två timmar i soffan. Nu sitter man här och väntar på den där ostkakan jag blev lovad idag, men så har man blivit lovad att den ska komma innan tio ikväll.. Så vem vet?! Ostkaka eller ej, så kommer jag sova gott inatt eftersom jag är ledig imorgon! SKÖNT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar