fredag 7 maj 2010

Vårruset 2010

Så plötsligt startar det för "rusar-gruppen" och vår grupp ("sprnga-gruppen") startar 5 min efter och värmer upp. Stämningen är på topp och eftersom det är mitt första vårrus antog jag att dom i vår grupp - springa-gruppen, skulle springa ifrån mig.. Men oj så fel jag hade. Mer än hälften gick, fast dom hade ställt sig i springa-gruppen. Dom skulle ju ställt sig i den sista gruppen eller joggar-gruppen (närsista gruppen), och det vår så störande att hela tiden få jogga sick-sack runt alla som gick i grupp och bredd. Men tillslut så börjar gå-människorna försvinna bakom min rygg och jag joggar på.. Känner att tempot är högre än gårdagens joggingtur. Jag joggar förbi söta tanter och gubbar som spelar live-musik och peppningen blev stark och joggingturen blev otroligt rolig. Men sen så ser jag 4 km - skylten och jag ökar tempot och ropar och peppar alla att det är bara 1 km kvar!!.. Kommer vid bron där jag joggar förbi min syster (vi började samtidigt, även med mamma, men dom kom iväg fortare vid start än mig..) och ser någon sekund senare skylten - MÅL.. Jag blir så peppad och tar i allt vad jag har och ser att klockan tickar på 39,45.. Och hinner se att slut tiden blev 39,55 och jag skrek av glädje som om jag borde kommit in på första plats. Mitt mål var att komma in under 40 min. Men det var inte allt, eftersom vi startade i grupp nr 2 så drars det av 5 min och min slut tid blir 34,55!! Erica är super stolt!.. Det var mitt första vårrus och tränat 4 dagar innan vårruset och klarar av att jogga 5 km på 34,55 min och kom in före min syster!.. Jag är mycket stolt och medalj fick jag. (som alla andra..)










Blilder på oss tre som joggade med 6000 andra kvinnor som tog sig runt banan! Och jag kan inte förklara bilden på syrran och mamma, men det är sådana dom är.. HIHI!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar