måndag 26 april 2010

Tänk att..

Tänk att det val man gör en gång påverkar ens liv..
Som att jag valde att gå omvårdnad samhäll som gav mig utbildning som Undersköterska.Och att jag valde att flytta med Anders till Nässjö där jag fick sommarvikariat som undersköterska och har kunnat leva på att vara vikarie. Och nu när vi flyttat till Eksjö, vad kommer just flytten påverka mitt/vårt liv? Vad är nästa kapitell i mitt liv?
Ett litet val i livet kan påverka hur mitt liv kommer se ut om tio år.. Undra vilket val det blir för mig?!

Vet du om något val du fått göra som har påverkat ditt liv? Något annorlunda val eller ett litet val som har påverkat mycket?

Nu ska jag och Findus sova, hon börjar spela pajas och springer runt och busar.. Och då brukar hon vilja att jag gör i ordning mig = som betyder att få dricka rinnande vatten ur kranen. Och där efter lägger jag mig och lyssnar på "karlavagnen". Då börjar Findus undersöka att jag ligger i sängen och sen går hon runt i hallen och köket (Dörren till vardagsrummet är stängt), äter lite och efter en timma kommer hon och lägger sig på min kudde, eller vid mina ben..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar