torsdag 29 april 2010

Jag är så stolt!!

Förstår ni hur duktig jag känner mig som har joggat idag? Och jag blev inte helt slut..

Anders och jag började gå tillsammans och sen så fick jag en kick och började jogga, han fick hänga på om han ville men han lumpade på efter mig. I alla fall så joggar jag en bit, går i högt tempo och joggar igen.. Skönt att göra för att förbättra konditionen vill jag lova!! Men det allra konstigaste var (efter lång paus sen senaste joggingturen) att jag var inte helt slut. Förstår inte varför det inte rann svett?!! Så jag har väl inte så dålig kondis som jag trodde och ska ge gärnet nästa gång. Så ERICA är super stolt över sig själv!! =D
Nu sitter jag och Findus och gosar i soffan och vi (jag och Anders) har ätit kräm till kvällsmat, riktigt längesen och super gott. Men Anders for ner till källaren och sitter och pillar med sin "lill-bil". För er som missat det så har vi två förråd nere i källaren och den ena har vi proppat in allt som är "övrigt" och i den andra så har Anders sina bil-tillbehörer, bland annat ett bord, lampa. Så där sitter han och får ha sina prylar ifred. Perfekt för både han och mig. =D
Alldeles strax kommer Pelle (Anders barndomskompis) och ska sova över eftersom dom ska umgås i morgon medans jag jobbar (13-21)..
Så i morgon jobbar jag hela dagen och därför ska jag gå en morgonpromenad. Super härligt!! Och äta en god frukost och bara ta det lungt och njuta. Slutar så sent, så jag hinner inte med någon joggingtur. Men man får väl tacka och bocka för all motion vi får på jobbet! Upp och ner för backarna, promenader med rullstolar, trappor.. Ja, att jobba inom hemtjänsten är inte så fel om man tänker på hur mycket vi går.

Är det någon som har någon idé på ett kattnamn för en hane, så får man gärna tipsa oss. Jag har ett favoritnamn, men jag ska inget säga förren det är dags att hämta honom!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar