onsdag 17 februari 2010

Predikanten

Det är ju inte -20 grader längre här hos (tack och lov), men minusgrader är det och istapparna är kvar och blivit längre och tjockare utanför vårat köksfönster. Jag har faktiskt varit ute en hel del idag på jobbet, så jag ska nu träna och sen ska jag läsa boken jag hyrt hem idag. Ska bli så skönt att ligga och läsa under filten och massa kuddar omkring mig.




"I sin andra kriminalroman låter Camilla Läckberg åter Fjällbacka drabbas av ond bråd död. Patrik Hedström
och hans kolleger på Tanumshede polisstation ställs inför ett svårlöst mysterium. Vad har kvinnoliket som hittas i Kungsklyftan för koppling till de två flickor som försvann från trakten för snart tjugofem år sedan? Sanningen visar sig vara grymmare än de någonsin kunnat ana.."
Så står det på sammanfattningen till Camilla Läckbergs bok Predikanten. Den hittade jag i biblioteket och har blivit lockad av mamma och syster, dom har sett både filmer och blivit förtrollade av Camillas böcker. Så jag tänkte hänga på dom och börja läsa. Men innan jag gosar ner mig i soffan med tända ljus och Findus sovande vid fötterna så ska jag träna. Har igentligen inte alls lust att träna nu, vill ju öppna och börja läsa på första sidan men det får bli min belöning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar