lördag 16 januari 2010

Olycka och inväntar ambulans

Jag som var så pepp att träna innan jobbet, men tiden bara försvann och när klockan var halv tolv så inser jag att träningen kan jag bara stryka.
Visste att jag skulle ha negativ inställning inför träningen efter jobbet och det har jag.

Jobbade bara tre timmar men ändå hände det massa, eller ja en sak som påverkade vårt arbete så vi arbetade en timma efter.
Det var så att jag och Ellenor skulle gå och ta uteschemat vid ett tiden eftersom vi ville vara snälla mot de andra två töserna som haft en jobbig morgon, med bland annat en vårdtagare som blev akut dålig och behövde åka in till sjukhuset. Så vi tänkte de att då får dom vara inne och ta det lugnt Men nej, dom ringer oss då vi är ute och säger att det har skett en olycka och inväntar ambulans och att dom måste stanna hos personen. Så då sprang jag ner och hjälpte dom och fick utskällning av en vårdtagare som väntat på maten i en timma, något vi inte kunnat rå för och denna person inte kunde förstå vår situation.
Vi hann dock inte med en vårdtagare som behöver två personer, så det fick kvälls personalen ta.
Tänk att en liten olycka kan skapa så mycket förseningar och stress. Men det är bara att bita ihop. Vi tog en paus efter att alla fått sin middagshjälp och köpte oss lite fika som belöning.
BRA GJORT TJEJER!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar