tisdag 19 januari 2010

Ikväll glänste jag

Så kul har jag inte haft på länge, bästa kvällen. Nu mera kommer jag längta till tisdagar i fortsättningen!!
Wiie, så kul.. =D

Som jag hade räknat ut så var genomsnittet runt 45 och uppåt, men någon ung fanns ju. Men dom var inget att ha (haha). Många äldre (50 åringar) var bra, visste hur dom skulle föra. Och det är viktigt för mig att mannen är hård i armarna när rotering, snurrar eller andra liknande byten som är åt någon annan riktning. Annars känner jag inte vad mannen vill föra mig och i bugg så är det ju mannen som styr på dansgolvet och tjejen glänser. Och det gjorde jag nog, så många tvistar och armarna i luften. Jag NJÖT denna timma! =)

Vi står ju i en cirkel där då tjejen förflyttar sig åt höger så att alla får dansa med varandra och vi hann nog två varv och så kommer jag till en "gubbe" som säger efter vi dansat till en halv låt att jag är duktig, fast han har ju inte sett mig här innan. Berättade då om träningen i Jönköping som skedde för ca. 2-3 år sen och jag var ju rädd att jag glömt alla turer, men det gick strålande efter en kvart.

På söndag kommer en riktigt duktig danslärare som ska undervisa, på grund av årsdag i klubben. Så Då blir det semla och dans, räkna med att jag kommer!!

1 kommentar: