måndag 14 december 2009

Svenska hjältar

Om alla försöker hjälpa varandra, då kan vi må bra!

Jag är så känslig när jag ser berörande saker på tv. Svenska hjältar är verkligen en otrolig gala. Olika berättelser/händelser som jag lipat mig igenom ikväll med många andra människor.
En berättelse som fångade mig mest var modiga Madelenes berättelse då hon satt på en buss då en man började röra vid en kvinna han precis satt sig vid, han tar på hennes lår men hon säger åt honom gång efter gång. När hon hoppar av bussen stiger även han av..
Madelene förstod direkt att han kommer ge sig på henne, så vid nästa hållplats stiger hon av och rusar i riktning efter offrets skrik. Hon stoppade hela våldtäckts försöket och räddade henne ur denna tragiska situation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar