fredag 18 december 2009

En fartfylld dag

Nu är en kardemummakaka (enkel sockerkaka + 1 msk kardemumma) i ugnen. Malin och hennes dotter kommer i morgon och ska få massage och fika. Så något mjukt till snickerskakan och dumlekakan borde ju finnas på kakfartet. Så nu är det städat och tvättat här hemma + att jag har jobbat med. Känner mig duktig som hunnit med så mycket, inte varje dag jag får sådan fart.
Efter att dom har varit här så ska jag försöka mig på att ta en långpromenad, men roligare är det att gå med någon. Då slipper man tänka på hur långt det är kvar att gå och man har roligt samtidigt.

Nu ska jag sätta mig vid tvn och vänta på att kakan ska bli klar, sen blir det sängdags då jag ska höra på Karlavagnen. Väldigt mysigt att höra på och jag somnar snabbare, mina egna tankar fösvinner och jag slipper ligga vaken i två timmar innan jag somnar. Helt underbart, testa du med! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar