tisdag 1 december 2009

Fisk i stora lass!

Idag har jag gått en promenad. Blev en ny runda jag testade på, visste inte vart den ledde så jag frågade ett par om vart jag skulle gå. Under promenaden plockade jag även kvistar, ris och bär som ska bli min fina julkrans som jag ska ha på ytterdörren..
Sen efter promenaden åkte vi och handlade, så idag har jag gjort mina första stekta fiskbitar. Och reslutatet blev super eftersom Anders sa: det är en av de goaste fiskarna jag ätit, för det smakar inte fisk! ;)
Även såsen och potatismoset blev toppen.. Så nöjd. Nu har vi två goda lådor i frysen till dagarna framöver.
ska ta hand om tvätten nu, sen vid åtta ska vi gå en promenad (samma runda som innan, vill visa Anders hur underbar den är!). Vid nio ska vi se på "Bli stjärna", då jag ska njuta av att göra min krans!!
Strykningen får göras en annan dag.. Så alltså är jag superduper nöjd med min dag i dag. =)

2 kommentarer:

  1. Är det morfars fiskbiffar du menar? Kan inte du maila mig receptet på dem? De är ju så goda! =) Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Hmm? Blandade Rågmjöl och Kruskakli och salt. Ett ägg. Tog en fisk doppade i ägget sen mjölblandningen.. Tror inte det är den fisk du menar.. (kryddade med citronpeppar..)

    SvaraRadera