tisdag 17 november 2009

nummer trehundrasextiosex

Jag försökte komma lite innan fem till vårdcentralen, så jag inte skulle behöva vänta så länge på min tur. Men jag kom inte dit förren vid tjugo minuter över fem.
Och jag har aldrig sett så mycket folk på en vårdcentral, då alla är ute efter vaccination!
Då jag tog min nummer lapp tjugo över fem, så ropade gubben in nummer mellan femtiofyra till sextiosex. Då insåg jag att en film inte skulle sitta fel. Själv hade jag nummer trehundrasextiosex. Usch, men jag hade inget val eftersom jag jobbar alla andra kvällar denna vecka. Så jag satt och väntade, trodde jag först skulle få gå hem lite över sju, eftersom kommunen sagt tiderna mellan fem till sju. Jag kunde ju bara drömma!
Jag hörde äntligen dom ropa ut trehundrafemtioen till trehundrasextionio klockan kvart över åtta. Och där efter flöt allt på, tog en minut och sen var jag klar. Tack gode gud!
Tänk er att sitta och vänta i ca. tre timmar för bara en vaccination som tar en minut?
Men jag vill även säga att dom som arbetade ikväll gjorde det hela smidigt, familjer med barn under tre år i första hand, sen familjer med barn under tretton år och där efter övriga patienter. Skönt att barn som inte har tålamod, eller lätt blir rastlösa slapp vänta som mig.. Knappt jag stod ut!
Vi var mer än tusen patienter som skulle vaccineras..

Nu efter denna låååånga dag ska jag sätta mig och se lite på tv och äta någon macka. Sen ska jag sova!

Godnatt med er, Kram Erica

2 kommentarer: