tisdag 24 november 2009

Hemkommen

Hej på dig din lilla filur som sitter på andra sidan skärmen ;)
... Nu är jag hemma efter tvådagars besök i Mörlunda och precis packat upp resväskan och lagt in Findus bur, så nu är inga väskor framme. Har även förberett med disken som vi lämnade igår, låter den ligga så blir det lättare för mig att göra dom rena.. Sen ska strykningen sättas igång framför tvn, är super smidigt att se på tv eftersom det inte är det roligaste att stryka. Men stryker för att jag själv vet hur mycket jag uppsattar när kläderna är fina då man ska välja något nytt på morgonkvisten. Älskar även att lägga mig i sängen då man känner och ser hur fint sängkläderna är strykta, speciellt när gäster kommer så är jag extra noga med rena och fina sängkläder. Känns så välkomnande, det tycker ialla fall jag =)
Har nog fått mycket från min egna mamma. Förr packade vi alltid ur resväskorna först av allt då vi kom hem, så jag har väll alltid det bak i huvudet varje gång man kommer hem, men jag tycker det inte är så farligt att ha väskan framme ett litet tag.. Har lärt mig det av Anders - ta det lungt det löser sig!
Och det är faktiskt sant.. =)

Jag är så sugen på att ta fram julgranen, plastgran, och börja pynta. Men först ska det städas innan man får göra allt roligt!!
Speciellt för Findus, min klätterapa.. Ja, att nå alla julgranskulor och putta ner dom är nog bland det roligaste Findus vet. Sen ljusen är spännande med. Ja Findus och granen kommer bli ett moment i år.. Får se ifall man måste köpa in extra julkulor i år? Förra året slapp jag, då gick bara en kula sönder. Ska ju med göra ett pepparkakshus med Anders i veckan, vet inte riktigt vad för sorts hus? Tipsa gärna om du har någon annorlunda, rolig idé!!

Nu ska disken tas innan gubben kommer hem. Släppte av honom i Eksjö där han ska hjälpa till i rc-klubben, något skulle lagas, Nå väl får väll sätta fart så vi får en mysstund i soffan senare.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar