lördag 21 november 2009

Heldag i morgon!!

Det gick väldigt smidigt ikväll på jobbet, var klar vid 19.00 då jag fick hjälpa de andra med deras scheman.. Ibland stressar man och det känns som om man gör ett dåligt jobb, men det vet jag ju att jag inte gör! Får ofta beröm av personal och vårdtagare. Sen är det viktigt att säga till sig själv att "nu var jag duktig", ska försöka säga det oftare till mig själv när jag gjort något bra, eller mycket på kort tid.. Jag tror det ger en mer energi och man blir helt enkelt gladare =)

Imorgon börjar jag redan vid 07.00 så ska efter detta inlägg lägga mig, sen slutar jag det första passet vid 16.00. Har en timmas rast då jag går ner till den andra hemtjänsten (som jag var ikväll hos) och äter mellan mål.. Börjar igen vid 17.00 och slutar vid 21.00. Visst det är många timmar med mycket pengar, och det är inte så farligt att ha dubbelpass när man ska vara på två olika hemtjänster. Så jag lär sova hur gott som hellst den natten!

Har även bestämt mig för att få i ordning på garderoberna här hemma. Så på måndag ska jag ta tag och rensa ut ur min klädgarderob. Skafferiet måste också göras snart, kanske tisdag?..
Sen under veckans gång ska jag göra pepparkakshus, ska försöka julpyssla så mycket som möjligt innan de 30:de då jag börjar mitt schema.. Behöver ju ha ork att träna efter jobbet, så min energi går åt rätt saker!

Nu väntar sängen + att min duktiga kille diskar! TACK..
Älskar dig gubben =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar